2008. február 7.

APEH és OEP

Akárki akármit mond, én hiszek annak lehetőségében, hogy ha egy hivatallal elintéztetnivalód van, és bírod a szükséges dokumentumoknak a beszerzését, akkor mindent meg lehet oldani normálisan, bár ugye láttunk már erre ellenpéldát.
Ha - nagy-nagy örömödre - másfél céget vagy szerencsés birtokolni, akkor óhatatlan, hogy bizonyos fokú kommunikációba ne keveredjél az APEH becses intézményével. Viszont kellemes élmény ért velük kapcsolatban, mindenféle várakozásom és a riogatások ellenére. Felhívtam a központot, ahova tartozunk, eligazítottak, felvilágosítottak, segítettek, kooperatívak és normálisak voltak, sőt, még néhány jótanáccsal is elláttak. Hihetetlen volt. Mikor befejeztem a beszélgetéseket (mert már többször is megtörtént ez), akkor mindig néztem a telefont a kezembe, hogy miért nem megy ez máshol is így...??? Tényleg csak ámultam.
A másik. A minap kezembe kaptam egy leletemet, amit nemrég csináltak, és ott fityegett rajta a "nem biztosított beteg" tacepao. Mi van? Miért? Minden rendben a jogviszonyommal, minden be van fizetve, és egyáltalán... Nyomoztam egy kicsit, na azért annyira nem, de kezemben egy telefonszámmal és kellően felpaprikázva felhívtam az OEP megfelelő kirendeltségét, hogy legyenek már kedvesek felhomályosítani, mégis "ez így hogy". Kedves női hang, adatok bediktálva, néhány kérdés, konzultáció a kolléganővel, sutyorgás, és mit hallok? " Most kitisztítottuk a rendszerét/anyagát, most már mindenhol, értsd. patika, orvos, az fog megjelenni, hogy minden rendben. Ó nagyszerű, ez ennyi? Igen, most már jót lát a rendszer. Mintha Európában lennénk. Úgyhogy idegességemet végül máshol vezettem le, mert ez is minden ordibálás nélkül megoldódott. Úgyhogy van remény.

Nincsenek megjegyzések: