2008. július 4.

A forgalom esete F. Bogival

Amióta dolgozom hatványozottan megnőtt a kocsihasználatom. Sajnos. Mármint az a sajnos, hogy akármennyire is igyekszem (ez mostanában már jobban megy, mint az elején) a menetek nagy részét viszonylag nagy forgalomban teszem, és ezt az én idegrendszerem nem nagyon bírja.
Biztos én vagyok a gyenge láncszem, de az is biztos, hogy érdekes egy lelki világa van a budapesti forgalomnak és legfőképpen az autósoknak.
Egyszer hallottam, hogy az okosok azt mondták, hogy a dugók nem a sok autótól alakulnak ki - legfőképp -, hanem attól, hogy az autósok nem veszik fel a forgalom tempóját, bambulásznak, lefulladnak, stb. Pedig ha mindenki figyelné nem csak az előtte, de az az előtt haladó autót - is, akkor már csomó dolog kitalálható lenne. Mondjuk az tény, hogy sok bötével találkozom, aki ritmustalanul, szüttyörögve halad, mintha most pottyantották volna ide valahonnan az űrből. S csodálkozik ha dudálnak rá. Lehet, hogy nem vezetek jól, de azzal a váddal senki nem illethet, hogy nem dinamikusan teszem azt.
Ja a másik, hogy sajnos még mindig nem szoktam le arról a rossz szokásomról, hogy nevelek vezetés közben. Ha a belső sávban megy 20-al, melléállok és párhuzamosan haladok vele a külsőben, így mégiscsak ő halad szabálytalanul, és közben nézem, leesik-e, ami leeshet egyáltalán. Közben persze hangosan szidom, mert az úgy esik jól, bár ezt igyekszem visszafogni, mert múltkor Bálint a hátsó sorból halkan megkérdezte, hogy: "Anya, mi az a buzi?"
A kedvenceim a csúcskategóriás szobaterepjárósok (by G.Gábor). Alapjában véve nem értem, ennek az intézménynek a létjogosultságát városon belül, mert ugye egyikre sem egy kivitelező cég neve van felfestve, de arra üzembiztosan számíthatok, hogy a parasztfaktor megugrik, ha egy ilyen közelébe kerülök (tényleg tisztelet annak a kevés kivételnek), merthogy érdekes módon a tényleg elegáns autók MINDIG udvariasak. Igaz, ők már bizonyítottak, nekik már nem kell feszíteni, vagy jó a marketingjük, viszont az eleganciát nem kapcsolják hozzá a pénzhez többnyire, immáron bizonyos...
Mindenesetre a család már beszólt, hogy "persze az úrinő kocsival jár munkába", meg is sértődtem, merthogy azért a legtöbbször (gondos megválogatásával a vezetés időpontjának) még mindig a BKV-ra szavazok, mivel az én közlekedési idősávomban nincsnek sokan, lehet OLVASNI és ami a legfontosabb, nem tépem az idegeimet apró-pici darabokra.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Teljes mértékig egyet értek.
Munkahelyen egész nap nem idegeskedek annyit (pedig ott sincs kevés hülye) mint az a 2 x fél óra alatt amit a forgalomban töltök...